Handzeep

Tsja, misschien dat je het al door had. De afgelopen maanden/weken ben ik erg op zoek naar werkende vervangers voor zeep. De reden is dat ik wat (plastic) afval betreft erg weinig verbeteringsmogelijkheden heb. Ik moet eens in de maand mijn emmertje huisafval en plastic afval legen, en dat is een emmertje van 11 liter.

Eén van de laatste projecten is handzeep die ik heb gemaakt van restjes zeep die er nog lagen; een proefje van de Lush, een restje shampooblok en nog wat dingetjes. Ik heb dit recept gevolgd, met in plaats van de zeeppasta de restjes zeep. Dat heb ik in mijn mooie glazen zeepdispenser gegoten en klaar, het ruikt heerlijk en wast erg fijn.
Hier zie je het staan naast mijn zeepbakje van twee logjes geleden:
 Ik geloof zelfs dat ik nu vaker mijn handen was, de vorige gekochte zeep die ik had was niet zo zacht als deze.
Je kunt bij de dille en kamille ook kleine zeepjes kopen in een papieren velletje waar je ook handzeep van kan maken, plastic vrij en zo gedaan!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Aanstekelijk?

Wonderbag / hooikist