Shampoo

Voordat ik van Porto naar Santiago de Compostela liep heb ik me enorm verdiept in hoe je makkelijk alles mee kon nemen zonder al te veel gewicht. Één van de dingen die ik tegenkwam in mijn onderzoek was een shampooblok; je hoeft op deze manier geen vloeistof mee te nemen en deze gaat ook eens lang genoeg mee. Omdat het me zo goed bevallen is heb ik hem gehouden, en bij het onderzoek naar minder plastic afval kwam dit ook naar boven drijven. 
Ik vind het ideaal en deze geur past nu bij mij (dit is de “honey, I washed my hair” van Lush) en heb voor het reisblok met een mesje de zijkant wat afgeschraapt omdat het zo makkelijker in het blikje past. Ook heb ik een stukje badstof op maat geknipt om hem op te leggen om wat vocht op te nemen. Dat stukje stof is dan weer ideaal voor de zeep in een handwas, want dat was eens in de twee dagen ook nodig op mijn pelgrimage.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Aanstekelijk?

Handzeep

Wonderbag / hooikist