Druk-en-sluit-zakjes

 Op de dagen waarop ik met de trein reis vind ik het fijn om kant en klaar eten te hebben. Dat betekent dat ik één of twee keer per week extra kook en dat invries. Ik gebruikte altijd van die handige ikea druk-en-sluit-zakjes, maar omdat dat plastic zakjes zijn die je maar één keer gebruikt heb ik gezocht naar een vervanging. Dat zijn siliconen druk-en-sluit-zakjes die ook in de vaatwasser kunnen. Dus laatst (ja, die chili con carne van laatst) ingevroren in deze zakjes.
Werkt goed, ze zijn goed te sluiten en plat op te stapelen in de vriezer wat ik ook een groot voordeel vind.
Jammer dat ze in ladingen plastic aangeleverd werden, maar goed. Dit bespaart op de langere termijn best veel!
Ik ben nog wel benieuwd hoe erg dat er kleurstof in gaat zitten... we gaan het zien!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Aanstekelijk?

Handzeep

Wonderbag / hooikist