Thee en koffie

Ik haal al jaren losse thee (mijn moeder drinkt altijd al losse thee, en ik heb dat eigenlijk gewoon overgenomen) en sinds ik mijn espressoapparaat heb aangeschaft ook losse bonen. Dat liet ik altijd in de gewone thee- en koffiezakjes doen bij Simon Lévelt, maar naar aanleiding van de Plastic Vrije Uitdaging wilde ik ook deze gewoonte ombuigen. De zakjes zijn weliswaar van biolisch afbreekbaar materiaal, maar geen zakje is immers beter. Dus heb ik mijn lege theeblikje meegenomen (want tsja, daar doe ik anders toch meteen de thee in als ik thuiskom) en een linnen tasje voor de koffiebonen. De verkoopster bij de Simon Lévelt keek niet vreemd op en vond het ook een goed idee. 
Ik heb mezelf gelimiteerd op zes soorten thee (euh... ja ik had er ooit twintig, maar dat was toch minder handig), waarvan vier basistheeën en twee wisseltheeën. Voor de basisvarianten heb ik er mooie etiketjes opgeplakt en voor de twee wisselvarianten plak ik het etiket van de thee erop. Het zit er nu nog eens netter op dan wanneer ik het van het zakje scheur!
En de bonen konden zo de bonenmaler in. 
Weer een stapje verder dus!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Aanstekelijk?

Handzeep

Wonderbag / hooikist