De groenteman

Ik doe al jaren mijn wekelijkse groente- en fruitboodschappen bij de groenteman hier 500 meter verderop (lucky me!). Ik heb op Pinterest gevonden dat je je groente en fruit heel goed in mooie katoenen zakken kan doen en ze eventueel thuis verder kan wassen/klaarmaken. Ik neem al jaren een eierdoos mee als ik eieren wil halen, en die vervang ik als die echt uit elkaar begint te vallen, dus dat was niets nieuws.
Mijn uitrusting zag er als volgt uit:
Dus daar ging ik, de eerste winkelier waar ik hardop tegen ging zeggen dat ik minder (plastic) afval wilde hebben. Dat was best een beetje spannend, maar de reactie was super. Hij gaf aan daar heel blij mee te zijn; het scheelt hem natuurlijk ook in tasjes en papieren zakken als mensen het zelf meenemen of recyclen. Ik had inderdaad al van die fijne papieren groentezakken van de vorige keer in mijn tas gestopt. Wat een opluchting dat hij het fijn vond.

Omdat ik ook yoghurt eet bij mijn ontbijt, en deze ook graag afvalvrij wil hebben heb ik bij de groenteman yoghurt in een glazen pot meegenomen. (Oh ja, en ik ben gezwicht voor de hangop in... een plastic bak... alle begin is moeilijk).

De eerste echte stap is gezet en heel erg goed bevallen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Aanstekelijk?

Handzeep

Wonderbag / hooikist